Ældreboligerne

Hvidovre Boligselskab & KAB

Hvidovre Boligselskab blev oprettet som led i udbygningen af det almene boligbyggeri i Hvidovre Kommune i efterkrigstiden, hvor der var et stigende behov for gode og økonomisk overkommelige boliger. Formålet var at opføre og drive almene boliger med fokus på kvalitet, fællesskab og langsigtet drift.

Boligselskabet blev etableret i samarbejde mellem kommune, boligbevægelse og beboere, og er fra begyndelsen opbygget efter de almene principper om non-profit-drift og beboerdemokrati. Gennem årene har Hvidovre Boligselskab udviklet og administreret fire boligafdelinger (således Baunevangens ældreboliger i 2005) og har løbende tilpasset ændrede krav til boligstandard, drift og energiforbrug.
I dag fungerer Hvidovre Boligselskab som en moderne almen boligorganisation med lokal forankring i de fire afdelinger og samarbejde med KAB om administrationen af boligafdelingerne.

Hvidovre Boligselskab

Den daglige drift og den praktiske service varetages af boligselskabets lokale driftkontor, som står for vedligeholdelse og teknisk service i boligselskabets fire afdelinger:

  • Baunevangens Ældreboliger (16 boliger)
  • Baunevangen (151 boliger)
  • Hvidovreparken (221 boliger)
  • Skårupvej (72 boliger)
For beboere i Baunevangens ældreboliger gælder således:

Den daglige drift varetages af afdelingens egne medarbejdere, som du kan kontakte ved praktiske spørgsmål om boligen og området:
- Drift og vedligeholdelse af bygninger og fællesarealer
- Fejlmeldinger, reparationer og teknisk service
- Affald og andre fællesinstallationer
- Tilsyn ved ind- og fraflytning
- Rådgivning om små reparationer og energioptimering

Lokal kundechef

Lokal kundechef: Trine Sander, trsan@kab-bolig.dk
Den lokale kundechef har det overordnede administrative og driftsmæssige ansvar for boligorganisationen, herunder det overordnede ansvar for samarbejdet mellem Hvidovre Boligselskab og KAB.
Den lokale kundechef sikrer de løbende driftsopgaver i tæt samarbejde med ejendomskontoret og skal kontaktes vedrørende ændringer, som ønskes foretaget i lejemålet.

Kontaktoplysninger og åbningstider findes nederst her på siden og på faneblad Ejendomskontoret

KAB - Kontaktinfo

KAB hovednummer:  Tlf.: 33 63 10 00
Webside: kab-bolig.dk for beboere
Selvbetjening: Mit KAB Log ind
Beboerapp: Mig og Min Bolig

KAB

KAB - Bygge- og Boligadministration, som er vores administrationsselskab, varetager en række administrative og økonomiske funktioner for Hvidovre Boligselskab, herunder:

Husleje og betaling

KAB sørger for opkrævning af husleje, aconto og øvrige boligudgifter. Herunder administreres betalingsservice, restancehåndtering samt ændringer i kontooplysninger. Har du spørgsmål til din husleje, betalingsservice eller ønsker at ændre kontooplysninger, kan du kontakte KAB’s økonomiafdeling.

Ind- og fraflytning

De administrative dele af ind- og fraflytning varetages af KAB, herunder lejekontrakter, depositum samt den økonomiske afregning i forbindelse med fraflytning. Praktiske spørgsmål om istandsættelser og aflevering af bolig klares i samarbejde med ejendomskontoret.

Energi og forbrug

KAB står for den administrative håndtering af forbrugsdata, herunder registrering og afregning af forbrug vedrørende varme og vand. Forbrugsoplysninger indgår som en del af huslejeopkrævningen og kan desuden tilgås via KAB’s digitale selvbetjeningsløsninger Mit KAB. Lokalt kan du få hjælp til opfølgning på forbrug samt tekniske spørgsmål i samarbejde med ejendomskontoret.

Regnskab og budget

KAB udarbejder afdelingens budget og årsregnskab i samarbejde med afdelingsbestyrelsen og sikrer korrekt økonomistyring i henhold til gældende regler for almene boliger. Alle beboere får indsigt i de økonomiske forhold gennem beboermøder og det årlige budgetmateriale.

Klager og rådgivning

Hvis der opstår uoverensstemmelser, som ikke kan løses lokalt, kan KAB hjælpe med rådgivning og sagsbehandling.

Udlejning og ventelister

KAB står for  udlejning af ledige boliger, administration af ventelister samt behandling af interne flytninger og boligbytte. Oplysninger om ventetider og kriterier findes på kab-bolig.dk

Beboerdemokratiet

Beboerdemokrati er grundstenen i samarbejdet mellem Hvidovre Boligselskab og KAB.

KAB skal være en vigtig sparringspartner for beboerne og afdelingsbestyrelsen i planlægningen af afdelingens økonomi. Såvel også istandsættelser i boligerne og vedligehold af bygningerne i det lange perspektiv.

Her kan du se en video, som beskriver den vigtige proces med analyse og fremtidssikring af boligafdelingens behov...

Video: femtidssikring af boliger

KAB er på Facebook

På KABs Facebook kan man få et indtryk af - hvad der rør sig - i andre boligselskaber. Til inspiration !

Få også opdatering på hvad som foregår i det "boligpolitiske" forum.
TOP